Cum integram noii angajati: Intrebarile pe care ar trebui sa le adresam

Gasirea de noi angajati nu este intotdeauna un proces simplu, mai ales daca vorbim despre domenii unde cererea de specialisti este mare, iar forta de munca redusa, sau daca ne referim la pozitii cu grad mai mare de responsabilitate. Totul incepe cu selectarea CV-urilor si continua cu interviuri, selectarea candidatului cel mai potrivit pentru a ocupa pozitia respectiva, dupa care acesta urmeaza sa isi inceapa activitatea la noul loc de munca.

Si tocmai pentru ca uneori acest proces este destul de anevoios si consumator de timp si resurse, angajatorii ar trebui sa fie constienti ca trebuie sa faca demersuri pentru retentia noilor veniti in companie inca de la inceput. Pentru a evita pierderea noilor angajati si reluarea la nesfarsit a acestui proces este necesar sa se comunice cu ei inca de la inceput, sa se identifice si sa se elimine din start orice posibila nemultumire care i-ar putea determina sa plece.

Exista o serie de intrebari pe care orice manager sau lider de echipa ar trebui sa le adreseze unui nou angajat, in vederea acomodarii mai usoare a acestuia la noul loc de munca. In plus, raspunsurile pe care fiecare persoana le va da la aceste intrebari pot ajuta la imbunatatirea constanta a procesului de integrare a viitorilor noi angajati.

Cum este compania comparativ cu asteptarile tale si cum ti se pare ca merg lucrurile aici? Echipa reprezinta ceea ce iti doreai de la un nou job?

Daca raspunsurile la acest set de intrebari sunt negative, angajatorul ar trebui sa isi puna o serie de intrebari cu privire la procesul de recrutare. Daca un angajat nou afirma ca jobul nu reprezinta ceea ce credea el, inseamna ca i s-au creat asteptari gresite in urma procesului de recrutare si ca, cel mai probabil, angajatorul nu i-a prezentat acestuia o fisa a postului relevanta in prealabil.

Exista lucruri legate de companie sau de echipa din care face parte ce iti sunt inca neclare? Este ceva anume ce nu intelegi in legatura cu pozitia pentru care ai fost angajat?

Rolul acestei intrebari este acela de a-l face pe angajat sa simta ca face parte din companie, ca reprezinta deja un element important al echipei si ca se doreste sa i se usureze calea catre succes si performanta. Daca sunt multe cazurile in care noii angajati se confrunta cu nelamuriri, poate ar fi bine sa li se faca de la inceput o introducere, o prezentare a companiei in cadrul careia sa li se ofere informatii importante.

Care sunt punctele pe care simti nevoia sa le imbunatatesti? Ce poate face organizatia sau ce poate face managerul/liderul de echipa pentru a te ajuta sa faci mai multa performanta?

Ar fi bine ca aceste intrebari sa nu fie puse decat in cazul in care se doreste si se pot lua masuri in acest sens. In caz contrar, noul angajat va astepta actiuni concrete si ar putea fi dezamagit daca ele nu vor veni. Totodata, raspunsurile la aceste intrebari pot fi folosite pentru a imbunatati programul de training si de formare in cazul viitorilor angajati.

Dincolo de toate aceste aspecte, trebuie sa intelegem ca primele luni la un nou loc de munca pot fi stresante pentru multi angajati. Tocmai de aceea ar fi bine ca angajatorul sa le usureze tranzitia noilor veniti, sa ii ajute sa se acomodeze, sa fie atenti la nevoile lor specifice, precum si la problemele raportate in mod succesiv de noii angajati, incercand sa reduca la minimum aparitia lor.

ECHIPA BIA HR

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.