Dezvoltarea si pastrarea talentelor, o provocare pentru organizatiile de succes

Strategiile de atragere a noilor talente intr-o organizatie nu sunt suficiente, daca nu sunt insotite de un plan de retentie si de dezvoltare a acestora. In absenta unui plan de integrare a noilor angajati, de evaluare si imbunatatire continua a abilitatilor si talentelor lor, ei s-ar putea simti exclusi, si-ar putea pierde interesul fata de job si s-ar putea orienta catre altceva.

Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care managementul unei organizatii ar trebui sa aiba in vedere dezvoltarea talentelor atrase in organizatie si sa priveasca programele de evolutie profesionala ca pe o investitie cu rezultate benefice pe termen lung. Lipsa de motivatie la locul de munca poate aparea usor in cazul angajatilor care sunt constienti de faptul ca au abilitati pe care nu le exploateaza suficient sau pe care si le-ar putea dezvolta.

O noua viziune: Sa invatam sa gandim in perspectiva

Probabil una dintre cele mai frecvente greseli de management o reprezinta lipsa viziunii, a perspectivei, punerea accentului pe ceea ce se intampla in prezent. Totusi, organizatiile, entitatile de business trebuie sa evolueze odata cu trecerea timpului, lucru care ar trebui luat in calcul si cand ne gandim la angajati. Astfel, planificarea si stabilirea de obiective pentru viitor trebuie sa reprezinte prioritatile oricarei organizatii si sa include dezvoltarea angajatilor cu potential.

Din pacate, timpul este cel care ne limiteaza mereu, iar sarcinile prioritare prezinta tendinta de a consuma foarte multe resurse. Totusi, liderii de succes trebuie sa stie sa anticipeze acest lucru si sa nu lase ca prioritatile de zi cu zi sa interfereze cu obiectivele pe termen lung ale organizatiei, obiective ce includ investitia in factorul uman si retentia angajatilor cu potential.

Formarea si dezvoltarea noilor talente trebuie sa inceapa odata cu integrarea lor in organizatie. Orientarea lor catre o directie care sa ii ajute sa se dezvolte si sa isi foloseasca la maximum abilitatile ar trebui sa fie primul pas din cadrul acestui proces. In plus, acest lucru ii ofera angajatului posibilitatea de a se familiariza cu valorile, cu structura organizatiei si il va face sa simta ca a fost integrat intr-o echipa care si-a luat fata de el angajamentul de a-l sprijini sa contribuie la indeplinirea obiectivelor companiei.

Investitiile in angajatii cu potential, un beneficiu pe termen lung

Investitiile facute in formarea personalului genereaza angajamente pe termen lung, iar la asta se adauga si faptul ca valoarea muncii angajatilor va creste odata cu calificarea lor. Acest lucru ii si stimuleaza sa fie mai implicati in munca depusa si sa isi propuna sa ramana in organizatie pentru mai mult timp, avand in vedere ca este un mediu care le ofera posibilitatea de a se dezvolta pe plan profesional.

Evaluarea performantelor angajatilor va ajuta la identificarea punctelor forte si a punctelor slabe ale acestora. Totodata, revizuirea calitatii muncii prestate de un angajat si analizarea rezultatelor acestuia vor ajuta la identificarea lucrurilor care ii plac acestuia mai mult din activitatea de zi cu zi, precum si la setarea unor aspiratii profesionale ori la orientarea acestuia catre o pozitie adecvata in cadrul organizatiei.

Nu in ultimul rand, experienta si competenta sunt lucruri care trebuie apreciate la angajati si care trebuie stimulate constant, acordandu-le acelor angajati cu vechime, spre exemplu, sansa de a-i superviza pe cei mai noi. Totodata, atunci cand angajatii cu vechime planuiesc sa plece sau sa se pensioneze, este bine ca ei sa fie stimulati sa impartaseasca celor mai noi din experienta si din cunostintele lor.

Asadar, sa nu uitam ca factorul uman reprezinta poate una dintre cele mai de pret achizitii pentru o organizatie. In personal trebuie sa investim, el trebuie calificat si ghidat atunci cand se constata ca are potential si, nu in ultimul rand, trebuie incurajat sa ramana si sa dezvolte in interiorul organizatiei.

ECHIPA BIA HR