Employee Engagement versus Employee Satisfaction: Care este diferenta dintre cele doua

Auzim adesea vorbindu-se despre “employee engagement” si “employee satisfaction” si chiar daca ni se poate parea ca inseamna acelasi lucru, in realitate este vorba despre doua lucruri diferite. Angajatorii nu ar trebui sa neglijeze niciunul dintre cele doua aspecte, dar trebuie si sa inteleaga care sunt diferentele dintre ele, astfel incat sa construiasca echipe puternice si productive.

In vreme ce „employee engagement” face referire la implicarea angajatilor in activitatea de zi cu zi, notiunea de „employee satisfaction” este legata de gradul de multumire pe care acestia il au la locul de munca. Astfel, in vreme ce implicarea se naste atunci cand oamenii sunt motivati sa isi ia angajamentul ca vor indeplini cu succes anumite sarcini, satisfactia poate exista si fara prea multa implicare.

Un angajat multumit nu este neaparat si un angajat implicat

Spre exemplu, un angajat poate fi multumit de programul de lucru, de pachetul de beneficii, de salariu si de faptul ca nu are deadline-uri stranse, insa aceasta satisfactie poate aparea si in cazul angajatilor care nu se implica foarte mult la job. Un nivel de satisfactie ridicat fara prea multa implicare poate atrage de multe ori plafonare, stagnare in cariera si, de cele mai multe ori, ea se gaseste la angajatii care nu se situeaza niciodata peste asteptari, care nu vin cu idei noi si care nu se abat de la responsabilitatile inscrise in fisa postului.

Asadar, in vreme ce angajatii multumiti nu sunt neaparat si implicati la locul de munca, cei care sunt implicati trebuie sa fie si multumiti. In caz contrar, in absenta satisfactiei la locul de munca, implicarea nu ar avea de unde sa apara.

“Capcana” retentiei ridicate

Confuzia si granita fina dintre cele doua notiuni face ca multe companii sa evalueze doar satisfactia angajatilor si sa se bazeze pe retentia ridicata. Astfel, bazandu-se pe faptul ca au multi angajati fideli si multumiti, unii angajatori pierd din vedere avantajele pe care mai multa implicare le-ar putea aduce.

Angajatii implicati nu au doar o stare de spirit mai buna, ci sunt si primii care se gandesc mereu la solutii pentru imbunatatirea lucrurilor, cei care vin cu idei noi, tot ei sunt de multe ori si creativi si dornici sa isi ajute colegii la nevoie. Angajamentul si implicarea sunt adesea insotite si de pasiune, care ii motiveaza pe angajati sa faca mai mult decat cerintele minime pe care postul sau le implica, pentru ca nu se multumesc cu putin. Prin contrast, angajatii cu un grad de satisfactie ridicat sunt mereu multumiti si, unii dintre ei chiar nu prefera provocarile, iar ideea de schimbare ii poate face sa fie reticenti.

In concluzie, nu trebuie sa uitam ca implicarea nu apare peste noapte, ci se cultiva in randul angajatilor prin recunoasterea meritelor, prin investitii facute pentru dezvoltarea lor, prin construirea unei relatii bazate pe incredere. Satisfactia angajatilor aduce un grad ridicat de retentie, insa de cele mai multe ori nu este suficienta pentru a asigura si o productivitate ridicata.

ECHIPA BIA HR 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.