Profil de Profesionist: Cristiana Drăgan, Senior Human Resources Specialist

specialist resurse umane

Lucrează în resurse umane de peste 9 ani, din care ultimii 7 ani la BIA, în rolul de Senior Human Resources Specialist. Și nu a făcut o alegere ușoară în carieră, HR-ul fiind domeniul care îi lansează zilnic la fileu provocarea de a fi informată despre noutățile legislative care privesc salarizarea și administrarea de personal.

Cristiana Dragan - BIA

Cristiana Drăgan are o legătură specială cu resursele umane, primul ei job i-a oferit ocazia de a cunoaște acest departament,  de a-și descoperi pasiunea, dar și rolul pe care urma să-l aibă, acela de a fi un partener pentru managementul companiei. Și l-a însușit cu brio în echipa BIA, lucrând zilnic alături de clienți diferiți cu așteptări diferite și încercând mereu să găsească soluțiile potrivite fiecărui business din portofoliul său.

Află cum a început povestea Cristianei Drăgan, specialist resurse umane în BIA, dar și ce ar trebui să știi despre jobul său dacă îți dorești o carieră în resurse umane sau o colaborare pentru consultanță.

Ce te-a determinat să alegi o carieră de SPECIALIST resurse umane pe partea de payroll?

Mi-am dorit să lucrez în domeniul resurselor umane încă din timpul facultății, mai exact din anul II de facultate. Pe atunci mă aflam la primul meu job, un part-time cu program flexibil care îmi permitea să-mi organizez timpul astfel încât să pot ajunge și la cursuri. Deși jobul meu presupunea relaționarea cu toate departamentele companiei, cel de resurse umane m-a fascinat încă de la început. Mi-am dat seama că acest departament este cel care ajută compania să evolueze, să rezolve conflicte, să identifice problemele și să contribuie la rezolvarea acestora, fiind atât un partener strategic al managementului companie, cât și un sprijin al angajaților în soluționarea diferitelor probleme.

Domeniul resurselor umane este foarte vast, la început eram foarte atrasă de partea de recrutare și selecție, însă treptat mi-am dorit să cunosc mai mult, astfel că am urmat și un masterat în comunicare managerială și resurse umane. În prezent mă ocup de partea de administrare de personal, salarizare și consultanță pe relații de muncă, care mi se potrivește cel mai bine.

 

Cum ai început activitatea în echipa BIA?

M-am alăturat echipei BIA la 1 martie 2016, pe atunci eram încă la început în acest domeniu. Deși acumulasem cunoștinte teoretice, experiența practică era încă destul de mică. Din fericire aici am întâlnit o echipă de profesioniști dornici să mă ajute chiar și în cele mai dificile situații.

 

Care a fost cel mai frumos moment de până acum în BIA? Dar cel mai dificil?

Au fost multe momente frumoase, unele sunt legate de feedback-ul foarte bun al clienților, iar altele, de activitățile pe care le facem împreună atât cu ocazia sărbătorilor, cât și altor evenimente.

Desigur au fost și momente dificile, activitatea de consultanță implică foarte multe situații noi, neprevăzute. Avem clienți din diverse arii de activitate, cu particularități diferite, iar legislația este într-o continuă schimbare. Provocarea este să ții pasul cu toate aceste schimbări și să oferi clienților cea mai bună soluție.

Care sunt acele abilități care te ajută în jobul tău?

Consider că este necesar să comunici într-o manieră prietenoasă, dar profesionistă, să fii perseverent și flexibil, capabil să iei decizii rapide și să fii dispus să înveți lucruri noi.

Ce îndrumare i-ai da unui tânăr care vrea să lucreze în payroll? Ce pași ar trebui să urmeze?

Un curs de specialitate și un program de internship sunt soluțiile cele mai accesibile pentru a deprinde experiență. De asemenea trebuie să aibă încredere în sine și dorință de învățare.

Ce ar trebui să știe clienții care vor să lucreze cu tine?

Feedback-ul foarte bun pe care l-am primit până acum din partea clienților m-a motivat să merg mai departe și să caut soluții indiferent de dificultatea spețelor întâlnite. Așa cum am spus, suntem o echipă, iar când situația o impune lucrăm împreună pentru găsirea celei mai bune opțiuni, iar clienții apreciază acest lucru. Nu puține au fost situațiile în care ne-au recomandat că fiind una dintre cele mai bune echipe de profesioniști alături de care au lucrat.

Care sunt acele situații în care simți satisfacție în jobul tău?

Pentru mine satisfacția echivalează în mare parte cu îndeplinirea obiectivului, realizarea activității propuse. Desigur sunt multe situații în care este necesară alocarea multor resurse, un research aprofundat, dar cu cât situația este mai dificilă cu atât rezolvarea acesteia îmi va aduce un grad mai mare de satisfacție.

Ai un motto preferat care ți-a deschis noi perspective asupra jobului?

,,Să nu lucrezi niciodată doar pentru bani sau putere. Ei nu iți vor salva sufletul și nu te vor ajuta să dormi mai bine noaptea.’’ – Marian Wright Edelman

 Ce îți place să faci în timpul liber și îți dă energie pentru job?

Îmi place să călătoresc și să merg pe munte. Pentru mine muntele este una dintre principalele surse de energie și bună dispoziție.

 

Citește și:

 

PROFIL DE PROFESIONIST: MARIANA VAIDA, DIRECTOR GENERAL BIA HCS

Profil de profesionist: Cristina Scarlatescu, Manager Recrutare BIA HCS