Strategia face diferenta: Lucrurile care ii motiveaza pe angajati

Orice antreprenor isi doreste ca afacerea lui sa prospere, orice manager vrea ca echipa lui sa fie cea mai buna, iar fiecare organizatie are ca principal scop sa creasca de la trimestru la trimestru si de la an la an. Practic, cresterea este principiul care sta la baza oricarui business, iar ea nu este influentata numai de tendintele din piata, ci si de una dintre cele mai de pret resurse interne, si anume angajatii.

Motivarea lor este un factor care influenteaza in mod pozitiv afacerea, ajutand la cresterea performantei, la imbunatatirea starii de spirit generale de la locul de munca si, in cele din urma, la cresterea productivitatii. Desigur, inainte de a merge mai departe cu o serie de sfaturi pentru motivarea angajatilor, trebuie sa amintim ca fiecare om reactioneaza in mod diferit la stimuli si ca, acolo unde este posibil, este bine ca metodele sa fie personalizate.

Banii nu sunt intotdeauna cei mai importanti

Asadar, in tot acest proces, ar fi benefic sa se inceapa prin a intreba pe fiecare angajat in parte care sunt lucrurile care il motiveaza. In vreme ce o persoana poate fi motivata la job de faptul ca primeste o zi libera in plus sau o deplasare in alta tara in interes de serviciu, alta poate fi motivata de faptul ca i se permite sa isi ajusteze programul in functie de nevoile personale.

Cu toate acestea, exista si o serie de tehnici care functioneaza in cazul celor mai multi oameni, lucruri care ii ajuta sa capete energia si entuziasmul de care au nevoie pentru a da tot ce au mai bun cand vine vorba de serviciu. Una dintre ele ar fi acordarea de stimulente de performanta. Acestea pot fi stimulente financiare sau non-financiare, cum ar fi zilele de concediu suplimentare sau posibilitatea de a alege pozitionarea biroului din spatiul de lucru.

Motivarea prin puterea exemplului pozitiv

Recunoasterea meritelor reprezinta inca un factor care ii poate motiva pe cei mai multi dintre angajati. Astfel, alegerea unui “angajat al lunii” sau oferirea de diplome pentru “cel mai bun coleg” in cadrul sedintelor de echipa lunare sunt lucruri care le aduc satisfactie castigatorilor si care ii motiveaza pe ceilalti sa lucreze pentru a ajunge sa primeasca si ei astfel de premii pentru recunoasterea meritelor.

Atunci cand organizatia atrage un nou client sau atunci cand, gratie reusitelor angajatilor, se reuseste demararea unui nou proiect, conducerea organizatiei ar trebui sa impartaseasca cu acestia nu doar entuziasmul reusitei ci, daca este posibil, si o parte din profit. Oferirea unor prime salariale cu prilejul unei reusite de acest gen conduce la stimularea colectiva, la orientarea echipei catre profit si, in cele din urma, la succesul intregii organizatii.

Nu in ultimul rand, trebuie avut in vedere ca motivarea angajatilor trebuie sa fie un proces pozitiv, iar managerii si conducerea companiilor nu ar trebui sa puna presiuni pe angajati, ci sa scoata in evidenta lucrurile bune si sa mizeze pe imbunatatirea lor.

ECHIPA BIA HR