Gestionarea eficienta a situatiilor de criza: Cum comunicam cu angajatii

Orice organizatie se poate confrunta la un moment dat cu o criza, fie ca este vorba despre una de natura financiara sau legala. Indiferent de tipul crizei sau de cauzele acesteia, este necesar ca cei din conducere sa ii acorde importanta cuvenita si sa o gestioneze cu succes, garantand atat bunastarea angajatilor existenti, cat mentinerea sau consolidarea imaginii de bun angajator, astfel incat sa nu apara situatia in care potentialii candidati sa fie reticenti sau sa ocoleasca organizatia.

De obicei, organizatiile care se confrunta cu o criza pun accentul pe comunicarea externa, pe reabilitarea reputatiei, in cazul in care aceasta a avut de suferit, si lasa pe un plan secund comunicarea interna, cea cu angajatii, careia ar trebui sa i se acorde o importanta la fel de mare. Indiferent de marimea organizatiei sau de domeniul ei de activitate, comunicarea cu angajatii in timpul unei crize este vitala, deoarece de ea depind retinerea personalului si asigurarea consistentei productivitatii.

Decizii dificile: Angajatii ar trebui informati din interior

Atunci cand apare o criza in companie, oamenii din conducerea ei sunt cei care trebuie sa ia deciziile dificile. Aceste hotarari pot viza un numar mare de oameni din interiorul companiei, angajati care ar fi bine sa fie pregatiti din timp pentru ceea ce va urma. Tocmai de aceea, un prim pas in comunicarea eficienta cu angajatii in situatii de criza il reprezinta elaborarea si prezentarea, in linii mari, a unui plan in ceea ce priveste directia de urmat a companiei si a deciziilor conducerii care i-ar putea afecta in mod direct sau indirect.

Oricare ar fi natura crizei organizationale, este de preferat ca lucrurile sa se afle din interior si nu din exterior. Este mult mai neplacut si mai descurajator pentru angajati sa afle din afara companiei despre o situatie dificila care vizeaza compania in care ei lucreaza. Acest lucru poate genera nesiguranta si chiar ii poate determina pe multi sa aleaga calea unui alt job. Astfel, angajatii ar trebui sa fie printre primele persoane care sa fie informate in legatura cu o criza aflata in desfasurare, prin intermediul canalelor de comunicare interna.

Cum eliminam nesiguranta angajatilor

Subestimarea importantei pe care comunicarea cu angajatii o are in timpul unei crize interne poate duce la pierderi financiare majore, datorate, printre altele, de lipsa de incredere in managementul organizatiei, scaderea moralului la nivelul echipelor si pierderea unor persoane bine pregatite, cu vechime in companie. Acesta este motivul pentru care este absolut necesar sa se elimine incertitudinile generate de lipsa unei informari consistente si sa se raspunda la intrebarile care ii nelinistesc pe angajati, in contextul in care in joc este viitorul lor profesional.

Totodata, este vital ca nelamuririle angajatilor sa fie anticipate si sa fie creat un plan de comunicare bazat pe acestea. In egala masura, trebuie sa existe consistenta si coerenta in mesaje, iar acestea sa urmeze o linie prestabilita si sa se ofere posibilitatea de a veni cu feedback sub forma de intrebari sau opinii. Nu in ultimul rand, ar fi de preferat ca managementul de top al organizatiei sa fie implicat in procesul de comunicare de criza, cu scopul de a genera mai multa incredere in randul angajatilor.

ECHIPA BIA HR
 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.