Cum sa evitam pierderea unor angajati valorosi pentru organizatie

Plecarea unui angajat cu experienta si cu vechime in cadrul unui business poate insemna o pierdere destul de mare pentru organizatia respectiva, mai ales daca functia pe care acesta o ocupa era una cu un grad ridicat de responsabilitate. De multe ori, acesti angajati isi dau demisia ca urmare a faptului ca sunt nemultumiti de anumite politici interne ale companiei sau pentru ca sunt atrasi catre o organizatie dispusa sa le ofere mai multe beneficii.

O regula nescrisa spune ca pentru a-ti pastra angajatii, trebuie sa ii intrebi ceea ce isi doresc ei de la locul de munca si sa le oferi aceste lucruri, atat cat este posibil, pentru a evita ca ei sa aleaga o organizatie in care aceste beneficii le sunt oferite. Acesta este motivul pentru care este bine sa se ceara mereu feedback de la angajati, pentru a se vedea daca nemultumirile unora sunt si nemultumirile altora si pentru a se imbunatati conditiile de lucru.

Cele mai frecvente cauze ale demisiilor

Printre principalele motive care ii determina pe angajatii de valoare sa paraseasca o organizatie se numara sentimentul ca nu sunt respectati, ca nimeni nu le asculta opiniile, lipsa de recunostinta, o cultura organizationala saraca, lipsa trainingurilor, lipsa de incredere si a oportunitatilor de dezvoltare, atribuirea de responsabilitati neinscrise in fisa postului, absenta asigurarilor medicale sau faptul ca nu exista o ierarhie clar definita in cadrul organizatiei.

Dincolo de aceste aspecte, care sunt cele mai frecvente, se afla remuneratia si recompensarea materiala a angajatilor care fac performanta. Este evident ca orice angajat isi doreste un salariu pe masura responsabilitatilor pe care le are si pe masura muncii depuse, iar daca timpul trece si angajatorul nu ia in calcul o promovare sau o marire de salariu, oricat ar fi ea de mica, este normal ca acea persoana se va orienta catre o alta organizatie, chiar catre concurenta.

Managementul defectuos si suprasolicitarea

Managementul defectuos este un alt motiv frecvent pentru care multi angajati decid sa isi dea demisia. Astfel, chiar si atunci cand cultura organizationala, istoricul companiei si remuneratia sunt satisfacatoare, un management prost la nivel de echipa sau de departament poate determina multi angajati cu potential sa plece. Pentru ca nu orice persoana are abilitatile necesare pentru a avea oameni in subordine, liderii organizatiei ar trebui sa isi puna semne de intrebare cu privire la managerii echipelor din care angajati cu potential pleaca in mod frecvent.

Alteori, munca in exces ii determina pe angajatii de valoare sa paraseasca o organizatie in favoarea alteia. In momentul in care angajatilor constiinciosi, care isi fac mereu treaba la timp, li se atribuie din ce in ce mai multe sarcini, acestia s-ar putea sa simta captivi la serviciu si sa nu mai poata face fata unui volum atat de mare de munca. Suprasolicitarea in mod repetat ii poate determina sa isi dea demisia, chiar si atunci cand nu si-au gasit inca un alt loc de munca intr-o alta companie.

Asadar, pentru a evita pierderea unor angajati valorosi pentru business, este recomandat sa se poarte discutii periodice cu ei, sa li se ceara sa isi expuna nemultumirile, sa vina cu sugestii pentru imbunatatirea conditiilor de munca si sa, cel mai important, sa fie facuti sa simta ca sunt ascultati.

ECHIPA BIA HR