Lucrurile pe care trebuie sa le evaluam inainte de a angaja un candidat

Profilul candidatului ideal poate arata bine pe hartie, insa atunci cand vine vorba de practica, lucrurile pot sta putin diferit. Candidatul se prezinta la interviu si dovedeste ca are experienta inscrisa pe CV, ca a lucrat in domeniu, ca este interesat de pozitie si ca are abilitatile necesare pentru a ocupa acel post, iar toate lucrurile indica faptul ca ar fi persoana potrivita pentru jobul scos la concurs.

Candidatului i se face o oferta, acesta o accepta, iar in cele din urma este angajat si isi incepe activitatea la noul job. Totusi, dupa ce acesta incepe sa lucreze, apar o serie probleme, iar angajatul se dovedeste a nu fi tocmai cea mai buna alegere. El poate avea dificultati de adaptare, nu se intelege bine cu ceilalti colegi sau pur si simplu nu este motivat sa faca lucrurile bine.

Caracteristicile personale, un criteriu important in selectarea unui nou angajat

In astfel de situatii, se dovedeste ca angajatorul sau recrutorul nu a luat in calcul o serie de factori extrem de importanti in ceea ce priveste criteriile de alegere a unui nou angajat. Dintre acestea, putem aminti trasaturile personale si de gradul de motivare. De obicei, la angajarea unei noi persoane, se pune mai mult accentul pe abilitatile candidatului si pe nivelul de cunostinte pe care acesta il are intr-un anumit domeniu, nu si si pe celelalte doua aspecte.

Caracteristicile personale ale unui angajat stau la baza caracterului sau ca individ. Ele sunt cele care definesc persoana in ansamblul ei si sunt imposibil de schimbat sau greu de schimbat intr-un context business. Daca este sa facem o comparatie, cel mai usor ar fi sa facem trimitere la faptul ca putem invata un pui de gaina sa se urce in copac, insa avem mai multe sanse sa vedem o veverita facand asta in mod natural.

Printre trasaturile personale pe care un recrutor sau un angajator ar trebui sa le evalueze la un candidat se numara integritatea, initiativa, energia, inteligenta, capacitatea de a lua decizii, pasiunea si abilitatea de a comunica. Daca aceste lucruri nu se gasesc din belsug la o persoana, cu greu mai pot fi dobandite de un adultsi doar pentru un loc de munca.

Gradul de motivare, aptitudinile si cunostintele

Dincolo de aceste trasaturi, se afla nivelul de motivare pentru a ocupa un post, abilitatile si cunostintele. Daca pe ultimele doua o persoana le mai poate dobandi cu timpul, pe prima – motivarea – este greu sa o gasim la multi candidati. Cu toate acestea, existenta sau absenta ei poate fi usor remarcata inca din cadrul procesului de recrutare iar abilitatile si cunostintele pot fi testate prin intermediul testelor de aptitudini.

In concluzie, atunci cand selectam un candidat in cadrul procesului de recrutare, trebuie sa punem intr-o balanta lucrurile care sunt esentiale pentru a acoperi fisa postului. Daca unele caracteristici nu se gasesc decat intr-o masura foarte mica la un candidat, intrebarea care se pune este urmatoarea: Pot fi aceste lucruri dobandite pe parcurs?

ECHIPA BIA HR