De unde vine motivatia angajatilor

Scopul oricarei organizatii este sa cunoasca cresterea si sa se impuna in domeniul in care opereaza. Aceste lucruri nu ar fi posibile fara angajati suficient de motivati, care sa isi faca treaba cu dedicatie si care sa dea dovada de ceea ce au mai bun la locul de munca. Demotivarea angajatilor devine o problema din ce in ce mai intalnita in cazul angajatorilor din zilele noastre, mai ales ca ea are ca efect pierderea personalului dedicat, in contextul existentei unor oferte destul de variate pe piata muncii. Astfel, oamenii au ajuns sa vrea ca jobul sa nu fie doar o sursa de venit, ci si un loc in care sa se simta apreciati si in care sa isi doreasca sa revina cu placere zi de zi.

Angajatii din zilele noastre isi doresc ca locul de munca sa le ofere perspective de dezvoltare, astfel ca, uneori, banii conteaza mai putin decat increderea care li se acorda ocuparea unei pozitii ce presupune mai multe responsabilitati. Desigur, bonusurile financiare au si ele rolul lor in motivarea angajatilor, insa ele nu trebuie sa fie singura metoda prin care acestora sa li se arate multumirea pentru munca depusa. Banii, desi apreciati de cei mai multi oameni, pot sa nu aiba acelasi impact, daca nu sunt insotiti si de recunoasterea meritelor si a loialitatii prin cuvinte, diplome de merit personalizate sau cadouri simbolice oferite in cadrul organizatiei.

Sa cunoastem nevoile oamenilor

Adesea, liderii trebuie sa fie creativi atunci cand isi arata aprecierea fata de meritele angajatilor sau cand incearca sa ii motiveze pe cei care nu reusesc sa gaseasca satisfactia in munca pe care o fac. In absenta unor astfel de masuri, s-ar putea pierde talente importante, care ar aduce valoare intregii organizatii. Astfel, niciun angajat nu trebuie neglijat, iar strategia de motivare a fortei de munca trebuie sa fie una incluziva, in care accentul sa fie pus pe oameni. De aceea, pentru cunoaste mai bine nevoile acestora, este bine sa fie colectat feedback de la acestia in mod periodic, astfel incat sa se observe imbunatatiri ale starii de spirit, atunci cand este cazul.

Daca angajatii stiu ca liderii si-au pus increderea in ei si ca acestia au asteptari in ceea ce ii priveste, vor depune mai multe eforturi pentru a nu insela aceste asteptari si pentru a nu dezamagi. Astfel, vor fi rare cazurile in care membrii echipei vor aduce rezultate dezamagitoare. Setarea unor tinte nu foarte ridicate, dar frecvente, cum ar fi unele saptamanale, pe termen scurt, poate fi o maniera destul de eficienta pentru a face pasi mici spre succes si pentru a motiva oamenii care nu fac performanta atunci cand exista presiunea unor obiective greu de atins. Telurile realiste pot fi atinse frecvent si reprezinta o ocazie de a le arata angajatilor recunostinta mai des.

Energia pozitiva si viziunea de ansamblu

De asemenea, nu este suficient ca angajatilor sa le fie stabilite targeturi de atins, fara a li se explica scopul acestora. De fiecare data cand telurile sunt atinse, oamenii trebuie sa inteleaga care sunt beneficiile pe care succesul respectiv le va aduce la nivel de organizatie si cum le va influenta acesta munca in mod pozitiv. Fara un context mai amplu bine explicat si fara a avea o imagine de ansamblu, angajatilor le va fi greu sa fie motivati, pentru ca nu vor sti de ce merita sa isi dea interesul. Totodata, energia pozitiva si entuziasmul trebuie sa fie promovate la nivel de organizatie, astfel incat oamenii sa nu se simta ingraditi sau captivi intr-o atmosfera neprietenoasa.

Nu in ultimul rand, sa nu uitam ca fiecare om este motivat de lucruri diferite si sa nu percepem reactiile oamenilor doar la nivel de echipe, ci si individual, iar sedintele separate cu fiecare angajat pot fi de mare ajutor. Ideile lor trebuie ascultate, propunerile lor trebuie luate in considerare, parerile lor nu trebuie neglijate, iar nevoile lor trebuie respectate, daca dorim sa vedem echipe unite si oameni motivati lucrand impreuna pentru atingerea unui scop comun. Liderii ar trebui sa isi faca din motivarea oamenilor o prioritate, avand in vedere ca ei reprezinta elementele care pun in functiune mecanismul intregului business.

ECHIPA BIA HR