https://www.bia.ro/

Prima pagina » Blog » Asteptari versus realitate in payroll

Asteptari versus realitate in payroll


21 Feb 2019

Asteptari vs realitate in payrollChiar daca pentru neinitiati pare o activitate repetitiva si plictisitoare, procesul de payroll are farmecul sau in ochii specialistilor. Numeroasele spete care depind sau nu de domeniul de lucru, concediile medicale, orele suplimentare, primele, diferitele perioade de calcul salarial (o data pe luna sau bilunar - avans si lichidare), toate acestea condimenteaza munca specialistului in salarizare.
 
Ce se intampla insa cand condimentele sunt prea intense, cand apar tot mai des modificari legislative, cand timpul este limitat si angajatii par a genera fiecare o speta aparte, diferita de la o luna la alta?
 
Media timpului alocat pentru payroll de catre un profesionist in resurse umane poate fi si de 40% din total, cu riscuri majore de erori umane. Intr-o lume digitalizata, banalul si totusi atat de complicatul proces de calcul corect al salariului ar trebui sa fie parte implicita din eficientizarea si automatizarea proceselor de HR.

Gaurile negre din salarizare

Ca in orice alt domeniu, exista aspecte pozitive si altele de-a dreptul neplacute. Daca predictibilitatea/rutina ar putea fi privite pozitiv - stii regulile si le aplici, deci iti faci treaba bine si sansele de a gresi sunt minime, altele pot fi adevarati factori de stres permanent: 
 
  • Modificari legislative frecvente si imprevizibile - metoda de calcul schimbata aproape radical (trecerea taxelor de la angajator la angajat), diferentieri la nivel de industrie, majorari ale nivelului salariului minim, schimbari legate de tichetele de masa etc.;
  • Fluctuatie de personal in departamentul HR;
  • Complexitatea situatiilor si presiunea corectitudinii;
  • Securitatea datelor si gradul sporit de confidentialitate.
 
Ca specialist in HR, cat de mult timp esti dispus sa aloci pentru extra-training legislativ si adaptare la schimbare? Cat visezi noaptea spete si salarii calculate gresit, poate unul dintre cele mai sensibile subiecte dintr-o organizatie? De cate ori te-ai trezit ca ramai singur pe baricade sau, din contra, accepti provocarea unui nou job si trebuie sa suplinesti mai multi colegi?
 
Solutia este fireasca - externalizarea procesului de salarizare. Dar se justifica la nivel de costuri?

Cand faci payroll, dar tanjesti dupa o insula tropicala

O regula de eficientizare in business spune ca functiile non-core se externalizeaza. In majoritatea organizatiilor, activitatile administrative si de back-office, precum salarizarea, sunt considerate functii secundare si, implicit, au potential ridicat de outsourcing.
 
Insa intrebarea de baza este ce obtii, in fapt, daca optezi pentru externalizarea payroll-ului. Beneficiile outsourcing-ului contrabalanseaza efortul depus pentru alegerea furnizorului, tranzitia procesului, costurile asociate? 
 
In mod ideal, externalizarea permite atingerea a trei mari obiective:
 
  • Timp si resurse realocate pentru aspectele principale ale business-ului;
  • Acces la tehnologie si expertiza pentru un payroll mai eficient;
  • Costuri si riscuri reduse.
 
Chiar daca procesul de salarizare nu genereaza cresterea vanzarilor, daca este facut incorect poate afecta negativ afacerea. Si poate submina timpul si atentia necesare dezvoltarii - fie ca este vorba despre o organizatie antreprenoriala, fie despre rolul cheie al departamentului de HR.

Si cum alegi cui sa ii lasi in grija copiii daca tot te-ai decis pentru acea insula?

Salariile oamenilor tai, ale celor care iti tin business-ul in picioare, reprezinta o responsabilitate similara cu a avea grija de propriii copii. De aceea, atunci cand alegi un furnizor, te uiti in mod normal la urmatoarele aspecte:
 
  • pret;
  • servicii oferite;
  • reputatie.
 
Dar cand vine vorba despre payroll, sunt si alte puncte pe care ar trebui sa le iei in considerare:
 
  • securitatea si increderea pe care le ofera furnizorul de servicii de salarizare;
  • clienti cu business-uri similare cu afacerea ta;
  • servicii complementare - administrare de personal, recrutare, consultanta legislativa etc.;
  • tehnologie;
  • interfata cu care interactioneaza angajatii tai.
 
Tu ai avea si alte criterii? Te invitam la o intalnire in care sa discutam fata in fata tot ce ti-ai dori de la furnizorul tau de servicii de payroll, scrie-ne aici!
 
Te-ar mai putea interesa si:
 
Piata muncii in 2019: infrunta provocarile!
 
Micromanagementul determina cei mai buni angajati sa demisioneze
 
Cine opteaza pentru munca temporara in Romania
Human Resources Club Netherlands Romanian Chamber of Commerce
Main Footer Picture