In culise: Viata unui consultant payroll

Consultant payrollActivitatea unui consultant payroll se afla la intersectia a mai multor domenii din care isi extrage resursele necesare: HR, juridic, financiar-contabil, software. Accesul catre o astfel de pozitie se poate face astfel prin mai multe specializari anterioare, insa este necesara o pasiune aparte pentru salarizare ca sa devii un consultant profesionist.

Ce vraji (mai) face consultantul payroll

Termenul de payroll este asociat, in limba romana, cu salarizarea, mai precis rulajul de plati, calculul salarial. In realitate, adesea un profesionist in salarizare ajunge sa calculeze propriu-zis salariile dupa ce isi asuma atributii si responsabilitati precum:
  • administrarea bazei de date si a dosarelor de personal;
  • intocmirea contractelor de munca si a tuturor actelor asociate: decizii, fise de post, adeverinte, acte aditionale, regulament intern, fise de evaluare;
  • operarea concediilor (de odihna, speciale si a celor fara plata);
  • colectarea de date, intocmirea statului de plata lunar, realizarea fluturasilor de salariu;
  • realizarea documentatiei pentru plata salariilor, a bonusurilor, indemnizatiilor medicale, a impozitului pe venit si a contributiilor;
  • completarea si transmiterea declaratiilor fiscale;
  • completarea si transmiterea Registrului General de Evidenta a Salariatilor;
  • intocmirea dosarelor pentru recuperarea de la FNUASS a indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca (concedii medicale);
  • realizarea dosarelor de pensionare;
  • statistici lunare catre Institutul National de Statistica si comunicare externa cu diverse institutii de resort – Inspectorate Teritoriale de Munca, Case de Asigurari de Sanatate, Case de Pensii, Agentii pentru Ocuparea Fortei de Munca, Administratii Financiare etc.;
  • monitorizarea permanenta a legislatiei muncii si adaptarea activitatii la modificarile legislative din domeniu.

Bineinteles, intr-o companie de consultanta HR, activitatea de payroll asa cum este descrisa anterior este divizata intre consultantul in salarizare si cel in administrare de personal, respectiv consultantul juridic care notifica fiecare modificare legislativa cu impact ori acorda suport in interpretarea modificarilor legislative.

Nu in ultimul rand, un consultant payroll profesionist cunoaste detalii actualizate cu privire la completarea declaratiilor fiscale si este permanent la curent cu notiunile de contabilitate aferenta salarizarii si contributiilor sociale, conlucrand permanent cu departamentul financiar – contabil.

Soft-ul de salarizare, bagheta magica in payroll

Utilizarea unui soft de payroll este o practica generalizata. Insa complexitatea operatiilor ce pot fi efectuate cu ajutorul acestuia si capacitatea consultantului de a-l utiliza la adevarata valoare fac diferenta cand vine vorba de un calcul rapid si corect.

Exista soft-uri de salarizare independente sau integrate in ERP, mai prietenoase cu utilizatorul sau, din contra, care necesita abilitati tehnice din partea celui care introduce datele si ruleaza aplicatia.

In practica un consultant payroll profesionist trebuie vazut ca fiind persoana care gestioneaza eficient cele mai importante resurse ale clientului, respectiv timp si bani. Capacitatea de concentrare, atentia pe care o acorda muncii sale si promptitudinea inseamna ca:

  • angajatii clientului sa isi primeasca salariul corect, la timp, sa beneficieze pe drept de asigurarile de sanatate si de servicii sociale (pensie, somaj)
  • angajatorul sa nu riste amenzi, cheltuieli nejustificate, scaderea increderii interne si a brandului de companie.

Bonus: comunicare si chimie cu clientul

Complexitatea acestei profesii o plaseaza intr-o pozitie de parteneriat de business si totdata un generator indirect de profit. Consultantul payroll necesita abilitati de comunicare ce pot determina succesul afacerii intrucat interactioneaza direct cu clientul si cu autoritatile.

Mai mult, deschiderea si modul in care raspunde angajatilor pentru care calculeaza salariile sunt aspecte esentiale la nivel de business in cazul unei companii de consultanta precum BIA HR.

Serviciile oferite au la baza oameni pregatiti si dispusi mereu catre perfectionare. Chimia buna cu clientul este un element cheie deoarece compatibilitatea este ceea ce mentine relatia, chiar si la nivel de business.

Afla daca business-ul tau este compatibil cu oamenii BIA HR, adevarati profesionisti care pun pasiune si isi asuma fiecare parteneriat, contacteaza-ne!

Sursa foto: senivpetro – www.freepik.com

Te-ar mai putea interesa si:
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.